Om SFOen

I SFO’en på Hellested Friskole møder hver dag ca. 80 glade børn og voksne ind til et væld af aktiviteter og tilbud såvel inde som ude, faste som mere sæsonbetingede.

Tænkningen bag vores pædagogiske arbejde tager udgangspunkt i, at børn lærer gennem sanserne og kroppen. I praksis betyder det, at et tema som fx samarbejde leges ind via aktiviteter. Vores fire fokuspunkter er social, fysisk, psykisk og kognitiv udvikling. Det tætte samarbejde mellem skole og SFO, hvor flere af SFO’ens pædagoger støtter børn i undervisningen. Dette er med til at skabe en ”rød tråd” og derved helhed i børnenes hverdag, således at vigtig viden ikke går tabt i overgangen mellem skole og SFO.

Vi har mange forskellige tilbud med skiftende fokus, men tilstræber at være opdaterede på, hvad der rører sig inden for børnekulturen. Vi planlægger aktiviteter, der pirrer børnenes nysgerrighed og fylder deres fritid. Nogle af dem er faste tilbud, andre mere periode- eller sæsonbetingede. Her kan nævnes daglig udetid på legepladsen, kreativt værksted, tegne, læse historie, lege i Legohjørnet eller brætspil i alle afskygninger.

Vi tillægger legens betydning stor værdi. Hver dag er der tid til både fri og konstrueret leg, boldspil, fin-og grovmotoriske udfordringer i hallen på legepladsen eller i et af SFO’ens dejlige lokaler.

Vi haråbent fra:

Mandag - fredag kl. 6.30-7:50 (Morgen-SFO)

Mandag - torsdag 13:15-17:00

Fredag 13:15-16:00

Kontakt os på tlf. nr. 61437910

Tlf. tid. 13:00-14:00 og 16:00-17:00

SFO - lyst til at gøre en forskel