Tilskud kan ydes til:
- Elever med én eller flere forældre, som har oplevet en væsentlig forringelse af deres økonomiske forhold på grund af ledighed som følge af COVID-19.
- Elever med én eller flere forældre med selvstændig virksomhed eller som er ejere af små virksomheder, og som har oplevet en væsentlig forringelse af deres økonomiske forhold på grund af tab af B-indkomst eller omsætningsnedgang som følge af COVID-19.
På ansøgningen skal du angive, hvilken form for økonomisk påvirkning du er ramt af som følge af COVID-19. Denne ansøgning skal du kun udfylde én gang, - den første gang du søger.
BEMÆRK!
Du skal herefter, hver måned, via en mail som sendes fra kontoret til din oplyste mailadresse, overfor skolen tilkendegive, at ansøgningen om COVID-19 fripladstilskud ønskes opretholdt og på tro og love erklære, at betingelserne herfor fortsat er opfyldt. Fristen for svar på denne tilkendegivelse er senest den 1. i måneden efter ansøgningsmåneden. Hvis du ikke svarer inden for fristens udløb, bortfalder tilskuddet.
BEMÆRK!
Du skal, på det tidspunkt, hvor du ikke længere har en væsentlig forringelse af egne økonomiske forhold pga. COVID-19, oplyse det til skolen for derved at bringe tilskuddet til ophør.
Du skal opbevare dokumentation, (f.eks. opsigelse, regnskabsdokumentation eller lign.) for den økonomiske påvirkning som følge af COVID-19 og varigheden heraf, indtil 31. december 2022.
Selve ansøgningen skal udskrives før den kan udfyldes. På grund af de personfølsomme oplysninger som ansøgningen indeholder, kan ansøgningen fremsendes over intra, - ikke pr. mail, da vi ikke har sikker mail. Ansøgningen kan også afleveres personligt til kontoret, eller du kan fremsende/aflevere ansøgningen til skolens postkasse. Vi overfører tilskuddet til din bank, du bedes derfor oplyse kontoret om registrerings- og kontonummer.